Tuesday, July 22, 2008

PENJIMAT MINYAK FireFly -TESTIMONIALS

Testimoni Pengguna Firefly Fuel Saver and Engine Booster

a) KERETA

Ford TX5 “Dengan FireFly, enjin lebih berkuasa, pecutan lebih licin dan jimat.” Tengku Sahrun Shah, Kota Bharu,

Honda Civic VTECH “Saya telah menggunakan FireFly sejak ia mula dikeluarkan. Ia ternyata menambahkan kuasa V-Tech kereta Honda saya ketika memecut. Selain itu ia juga memang memberi kesan terhadap penjimatan petrol. Ia membanggakan saya serta membuatkan saya lebih yakin untuk menggunakannya sehingga ke hari ini.” Sukarnain Hasan, Pasir Puteh.

Nissan Sentra 1.6 VTiC. “Alhamdulillah, selepas menggunakan FireFly bagi “long distance” saya jimat 3 sen sekilometer.” Yusuf Muhammad, Kota Bharu.

Nissan Vannette 1.5 “Enjin Stabil dan mudah dihidupkan.” Zainudin Bin Zakaria, Kuala Krai.

Proton Putra “Menjimatkan, enjin lebih pikup, pemanduan lebih lancar & mendapat lebih kilometer.” Iskhandar Ayobee, Kuala Lumpur,

Proton Iswara “Dengan FireFly, saya mendapat penjimatan yang baik terutamanya bagi perjalanan jauh.” Norhisham Mustapha, Kota Bharu,

Proton Satria 1.3 “Keupayaannya setanding dengan jenama terkenal, saya sangat berpuashati dengan Firefly” Yusuf Mt. Min, Dungun.

Proton Wira 1.5 “Ekonomik, Efisyen dan Berprestasi.” Wan Pauzan Wan Daud, Kota Bharu,

Proton Wira 1.3 “Setelah mencuba, terbukti berkesan, menjimatkan. pemanduan lebih selesa” Shbli Bin Bidin, Johor Baharu,

Proton Wira Aeroback 1.3 “Biasa saya kena “maintain gear” 1 dan 2 untuk pendakian Bukit Tujuh (bukit antara Kuala Lipis menuju ke Merapoh untuk ke Gua Musang) tapi setelah saja guna Firefly saya maintan gear 3 jer. Memang power dan kereta saya jadi pikup. Saya cuma isi minyak RM 60 boleh dapat 670km.” Mohd Zahir, Bangi.

Proton Waja 1.6 “Dari Putrajaya ke Kelantan biasanya saya kena isi RM75, tetapi dengan Firefly saya cuma isi minyak RM60 sahaja. Dan dengan RM60 petrol saya dapat 660 KM. Pendakian memang menakjubkan. Kereta saya jadi pikup. Saya memang puas hati dengan Firefly.” Ustaz Zubir, Putrajaya,

Proton Waja 1.6 auto “Pick up sikit masa memotong dan masa tukar gear pun smooth sikit...” Kamaruddin Awg Samat, Kota Bharu,

Perodua Kancil 850 cc “Pikup lebih, sangat menjimatkan. Perbezaan amat ketara, KB-KL penjimatan 32%” Khairul Anwar B. Muhamad @ Noor, Kuala Lumpur,

Perodua Kembara “Jimat, licin, gagah, lebih kilometer. Dengan FireFly saya dapat jimat 13 - 20% petrol...”Rujhan Abd Rahman, Kota Bharu,

Perodua Kancil 660 cc “Setengah Botol (45 mL) Firefly memberi tambahan pemanduan antara 85-100 Km untuk setangki penuh” Mustafa Naim, Kota Bharu,

Perodua MyVi “Enjin lancar, enjin lebih sejuk dan bagus untuk perjalanan jauh.” Zailani Bin Zakaria, Kuala Krai.

Mercedes Benz E240 “Memang Menjimatkan dan saya memang berpuashati” Nor Hayati Abdullah Kuantan,

“Mengagumkan! Lebih nilai untuk kereta & tidak risau dengan kenaikan harga petrol! Amat berpuashati” Ahmar Bin Mohd, Melekek, Melaka.

Mercedes Benz E230 “Saya dah guna Firefly. Ternyata pikup bertambah Penggunaan petrol pun jimat dengan bertambah Kilometer.” Mohamad Bin Yusoff, Kota Bharu,

Proton Perdana V6 “Kuasa yang diberi melebihi nilai wang anda. Alami perbezaannya.” Mohd Ridzuan Sulaiman, Kota Bharu,

Toyota Avanza “Selepas menggunakan FireFly saya mendapat 8 – 9 sen* sekilometer bagi pemanduan jarak jauh berbanding 10 sen sekilometer sebelum ini.” Ramlan Awang Omar, Kota Bharu. (*harga petrol lama)

Toyota Wish “Menjimatkan & Powerful” Abdul Rahim Mat Hassan, Kuantan.



b) ENJIN UBAHSUAI & TURBO

Honda DOHC VTECH 2.0, N/A “Enjin ringan macam baru tukar minyak hitam, penambahan kuasa serta penjimatan petrol dengan FireFly.” Wan Abdul Aziz Wan Omar, Pasir Puteh.

Mitsubishi Evolution, N/A “acceleration lebih baik dan ada penambahan kuasa setelah menggunakan FireFly.” Ardian Adeenawan, Penang.

Mitsubishi GSR (RS) Turbo “Kereta saya menggunakan enjin jenis GSR (RS) Turbo, yang sememangnya menggunakan kuasa yang lebih untuk memecut. Setelah saya menggunakan FireFly, saya dapati enjin kereta saya lebih berkuasa ketika memecut dan membuatkan saya lebih yakin ketika memandu.” Saidi Omar, Pengkalan Chepa.


c) MOTOSIKAL

MZ Supermotor 125cc “Ada kelainan, pikup! Masukkan saja FireFly, terus dapat rasa kesannya, ada POWER!! Throttle jadi ringan.” Norfaiz Fikrie Othman, Kota Bharu.

Honda Ex5 “Karbon di “Cylinder head” tiada, enjin ringan, jimat dan pikup.” Wan Khairi Bin Wan Aziz, Kuala Krai.

Honda EX5 "Dengan FireFly, enjin mudah dihidupkan di waktu pagi. Jimat dan ada pikup.” Mohd Ridhaudin Abdullah, Kota Bharu.

Honda Wave 125 “Saya gunakan hanya 10mL Firefly untuk setangki penuh motosikal saya, memang pikup dan lancar, biasanya saya balik Ipoh ke Kelantan makan masa 6 ½ jam dan saya isi petrol RM15, dengan Firefly pemanduan lebih lancar cuma makan masa 6 jam dan petrol Cuma RM12, dan Firefly saya masih berbaki 90mL.” Mohd Borhan Razali, Ipoh.

NAZA GTR 150 “Lebih pikup dan menjimatkan dengan FireFly.” Mohd Khairul Izham B Razali, Pasir Pekan.

Suzuki RR “Tak payah tarik ‘choke’ nak ‘start’ pagi dan rasa lebih bertenaga.” Mohd Najid Che Mood, Kota Bharu.

Yamaha EGO 115 “Better Climbing. Enjin tak mengerang. Senang hidup pagi. Enjin tak knocking. ‘Improve Top Speed’ 120 -> 140 ksj. Wan Mohd Al-Khusairi Wan Abdullah, Kuantan.

Yamaha RXZ “Setiap pagi enjin senang untuk dihidupkan, sekali ‘start’ je. Setangki minyak dapat lebih kilometer.” Rostam Ariff Kamarudin, Kota Bharu.

Yahama RXZ 135 “Enjin senyap, lancar dan jimat.” Zailan Bin Abdullah, Kuala Krai.

Sekiranya anda pernah menggunakan FireFly, sila komen. Positif atau negatif saya terima.

No comments: